30. september 2007

Bilder på nett

Jeg vet at mange er opptatt av hvordan man bruker bilder av familie, venner og bekjente på internett. Det er vel allment kjent at mange legger ut bilder av sine nærmeste uten å vite omfanget av det man gjør. Det er kanskje ikke alle som er klar over at det man legger ut på nett blir tilgjengelig for absolutt alle. Men det som er så bra er at man kan legge en form for sensur på det man legger ut, slik at det er kun dem du gir tillatelse som kan komme seg inn på de bildene du legger ut. Selv har jeg erfaring med dette fra barnehagen til datteren min. Først har barnehagen hentet tillatelse fra alle foreldre til å legge ut bilder av deres barn på nett. Deretter får foreldrene et brukernavn og et passord de må bruke for å få tilgang til barnehagens fotoalbum. På denne måten kan man til en viss grad sikre seg at ikke absolutt alle kan se på bildene som blir lagt ut.

2 kommentarer:

Johanne sa...

Jeg har også vært borti samme system som de har i barnehagen din. Man som foreldre er mye tryggere i forhold til at offentligheten begrenses,samtidig som barnehagen og barna kan vise seg frem for de nærmeste! Kjempegreit :)

Beate sa...

Jeg er kjempefornøyd. Det er morsomt å se hva barna foretar seg i barnehagen, og at dette er et tilbud til de nærmeste dersom vi som foreldre ønsker det!